Dag 12

9 september 2015 - Gunderath, Duitsland

Vandaag zijn na het ontbijt naar het Wild en Attractiepark Eifelpark geweest.

Het is een combinatie tussen een wild park en een attractiepark voor kleine kinderen.

Het was ongeveer een uurtje rijden voordat we er waren door de bergen heen met z'n haarspeldbochten. We kwamen op de heenweg ook nog langs US Airbase Spangdahlem nu wisten we ook meteen waar al die straaljagers waarschijnlijk vandaan kwamen.

Toen we aankwamen stonden de beren ons buiten al op te wachten en kregen ze een dikke knuffel van Dean. Daarna zijn we naar binnengegaan en liepen we eerst langs de emoes en herten. Daarna zijn we doorgelopen naar de lachspiegels en de eerste "attracties".

Dean is eerst met Gerard van de grote glijbaan af gegaan zo eentje met een zak. Daarna is hij in de autocarroussel geweest.

Toen zijn we doorgelopen naar de dieren. De wolven hebben we niet gezien wel Bruine Beren, Damherten, Steenbokken, Papegaaien, Stokstaartjes en Schildpadden. Na die wandeling van ong 2 kilometer gingen we weer naar de attracties. Eerst is Dean samen met Gerard van een rodelbaan af gegaan die heel erg hard ging. Maar na 20 minuten waren ze nog niet terug en zag ik mensen al weer voor een 2de keer gaan. Wat bleek nou beneden stond dus niet goed aangegeven dat je dus ook weer naar boven kon. Je moet er dus beneden uit om naar de foto te kijken die ze van je maken en het liefst hebben ze natuurlijk dat je die ook koopt. (Wat we ook hebben gedaan). Dus hebben ze met z'n 2en een tijdje beneden gelopen ook omdat ze niet precies wisten hoe ze nu weer naar boven moesten en anders was het nog een hele klim naar boven. Gelukkig kwam Gerard er net op tijd achter dat de rodelbaan ook weer naar boven ging dus is hij samen met Dean weer ingestapt en weer naar boven gegaan.

Daarna heeft Dean lekker een smarties ijsje gegeten en wij wat gedronken en zijn we verder gaan kijken wat er nog meer was. We hebben nog met ballen naar elkaar geschoten. Die dingen kwamen nog hard aan ook zeg. We zijn nog in de achtbaan geweest en volgens Dean was ik een beetje bang hahaha. Daarna is hij nog in de botsauto's samen met Gerard geweest en nog even op de trampoline en toen was het ondertussen al weer bijna 16.00 uur dus wel tijd om weer naar huis te gaan.

1. Riet Neervoort:
    9 september 2015
    Zo te lezen doen jullie een hoop leuke dingen en leuk dat dean er helemaal van geniet en jullie boffen ook met het weer wij krijgen in ieder geval nazomers weer. Nou genieten jullie er nog maar even van gr.riet
  2. Ellie:
    9 september 2015
    Dat lijkt mij een leuk park en Dean vind deze dingen helemaal te gek om te doen natuurlijk denk dat we volgend jaar maar een weekje met jullie mee moeten gaan haha al de leuke plaatsen en dingen die jullie gedaan hebben groetjes aan geer en een knuffel aan Dean xx
  3. Wil vd berg:
    9 september 2015
    Nou dean heb wel de tijd van zijn leven. Wat een leuke dingen doen jullie die heeft een super vakantie. Nou gelukkig dat geer zag dat je weer met de rodelbaan naar boven kon je moet er toch niet aan denken dat je weer naar boven moet lopen met Dean. Is leuk hè dat rodelen hebben wij toen ook gedaan super leuk. Groetjes en een dikke knuffel voor dean
  4. Wil:
    10 september 2015
    Jullie hebben echt een kind met lef!! Kan niet spannend genoeg voor hem! Mis alleen het stukje dat jullie boodschappen hebben gedaan (hahahaha). Maar voor kinderen is dit de mooiste vakantie, hele grote knuffeldieren, speeltuin, zwembad. Nog even genieten van de laatste dagen en volgende week weer werken en naar school.
    En de verjaardag van oma vieren!
  5. Veronique:
    10 september 2015
    Riet: We hebben zeker leuke dingen gedaan. We hebben best geluk met het weer, weinig regen gehad.

Mam: Is goed hoor mam hihi. Dean vond het park echt geweldig.

Wil vd Berg: ik denk dat het zeker 20 minuten naar boven lopen was.

Tante Wil: Dean heeft echt lef hij durft voorlopig overal en wil ook overal in. We zijn wel naar de supermarkt geweest hoor haha en natuurlijk moest Dean in de auto winkelwagen
  6. Wil:
    10 september 2015
    Nou, ben helemaal opgelucht dat jullie toch naar de supermarkt zijn geweest (hahahaha)!!! Maarre, ehhhh, hebben jullie nog wat bratwürsten voor je moeder en mij overgelaten?????
  7. Veronique:
    10 september 2015
    Sterker nog we gaan zo weer naar de supermarkt!! Er moeten natuurlijk wel een laar zakjes hackbraten mee naar huis!! ff kijken of er nog oude dametjes zijn die me willen helpen met zoeken en nog ff haarverf kopen. Syoss haar erf kost bij de Kruidvat €11,99 en hier €2,95 heb er al 1 meegenomen en neem er nu nog 2 of 3 mee het verschil vindt ik een beetje te groot om eerlijk te zijn.
  8. Veronique:
    10 september 2015
    Oh ja de braadworsten die zijn op!!!!!
  9. Wil:
    14 september 2015
    je heb toch geen knalrode verf gekocht?????????????????????
  10. Veronique:
    14 september 2015
    Nee hoor gewoon mahoniekleur wat ik altijd heb. Maar u begrijpt dat het in essen niet alleen een bezoekje aan de supermarkt is maar ook aan de dm
  11. Wil:
    14 september 2015
    Pfff, wat een opluchting was al bang dat ik met een rode nicht naar Essen moest (hihihihi),