Dag 9, 10 en 11

8 september 2015 - Gunderath, Duitsland

Hier het verslag van de afgelopen dagen.

Zondag zijn we naar Daun geweest. Daar hebben ze een wildpark, waar je voor een deel door heen kan lopen en het de laatste 8 kilometer met de auto.

Het eerste gedeelte daar zitten berberapen die kunnen omdat ze uit Marokko komen het gehele jaar buiten zitten. Je mag ze niet aanraken, niet voeren etc. wij vonden dat erg logisch maar andere mensen niet die pakten uit hun tas die je van te voren in een locker moet doen een zak je pinda's en gaven die aan de apen. En dat alleen maar om een leuke foto te kunnen maken voor zover wij konden zien. Dean vond de apen heel erg leuk maar toch ook wel wat spannend want hij bleef de hele tijd vlakbij ons of wilde aan de hand lopen en hij vroeg ook elke keer wat er op het bord stond (daar op stond uitgelegd van het niet voeren etc.)

Daarna zijn we met de auto door het park gaan rijden en hebben we lama's gevoerd, natuurlijk wilde Dean dat ook graag doen en hij vond het geweldig. Omdat hij zo dicht bij me stond en maar m'n hand bleef vasthouden kon ik daar jammer genoeg geen foto van nemen. Ook waren er 2 lama's die elkaar heel erg lief vonden haha. Wat kunnenmdie beesten hard rennen zeg! Ze kwamen aangerend en een auto kom maar net op tijd voor ze stoppen. Ook hebben we nog ezels en herten gevoerd. Later hebben we ook nog wilde zwijnen gezien. Daarna zijn we weer op ons gemak terug gereden naar het park.

Maandag zijn we naar Cochem geweest daar hebben we eerst even gezellig gewinkeld en daarna zijn we op zoek gegaan naar de Reichsburg. Eerst konden we die niet vinden maar toen we terugliepen naar de auto zagen we ineens een bordje met reichsburg. Die we dus nooit hadden gevonden als ik niet toevallig omhoog had gekeken. Na een erg steile klim/wandeling van ongeveer 15/20 minuten waren we eindelijk boven dachten we, en toen zagen we een shuttlebus rijden die vanuit het centrum kwam haha. Toen we dus verder naar de burcht liepen bleek dat we nog een stuk steil omhoog moesten. Toen we eenmaal boven waren hebben we eerst nog wat gedronken en Dean een taartje gegeten. Ook zijn we nog mee geweest met een rondleiding van 40 minuten. Dean is de hele tijd op zoek geweest naar ridders, koningen, prinsen en prinsessen. Omdat hij zich zo goed had gedragen mocht hij van de vrouw die rondleiding deed een greep doen uit de schatkist maar hij mocht de munt niet opeten van haar want het was karamel en geen chocolade.

Daarna zijn we via de steile weg weer naar beneden gelopen richting de auto en natuurlijk moesten we in Ulmen nog even boodschappen doen waar Dean weer in het autowinkelwagentje wilde zitten. Het was zulk lekker weer dat we gisteravond nog hebben gebarbecued. Na het eten heeft Dean nog even gevoetbald met een jongentje die 2 huisjes verder slaapt. Ook een nederlands jongentje.

Vandaag zijn we naar Mayen geweest naar het Eifelmuseum. Daar kon je de geschiedenis van de Eifel bekijken. Ook hebben we daar nog even gewinkeld en een hoestdrank en een soort van Vicks voor Dean gehaald want hij is lekker aan het hoesten en snotteren.

We hopen dat het morgen goed weer is dan gaan we naar een wild en attractiepark.

1. Wil:
    9 september 2015
    Hé vakantiefamilie!!
    In Daun zijn wij jaren geleden ook eens geweest, toen wij er waren werden net de zwijnen gevoerd. Het is i.d.d. een hele klim naar de burcht, je had ook aan de andere kant van Cochem met een kabelbaan naar een restaurant kunnen gaan daar is een kleine speeltuin en vanaf het terras een prachtig uitzicht over de Moezel.
  2. Veronique:
    9 september 2015
    Dat wisten we niet ik dacht eerst dat de burcht bij de kabelbaan zat. Daun daar zijn we vorig jaar ook geweest, het is wel een heel mooi park